Acil Servisin Kanatsız Melekleri

Yoğun bir tempo içerisinde mesai yapan Balıkesir Devlet Hastanesi Acil Servis çalışanlarının en büyük sıkıntılarının başında durumları öncelik gerektirmediği halde acil servise gelen hastalar oluşturuyor. Günlük ortalama 900 hastaya hizmet veren acil servisin kanatsız melekleri en fazla yoğunluğu 16-24 saatleri arasında yaşıyorlar. Balıkesir Devlet Hastanesi Başhekim Yardımcısı Dr.Ahmet Köse acil servise gerçekten acil durumda gelen hasta sayısının günde 20 kişiyi geçmediğini belirtti.
Bu haber 2017-11-21 01:40:06 eklenmiş ve 104 kez görüntülenmiştir.

Balıkesir Devlet Hastanesinde en çok karşılaşılan sıkıntıların başında acil servisde yaşanan yoğunluk geliyor. Bir çok vatandaş durumu öncelik gerektirmediği halde acil servisleri kullanarak gereksiz yarattıkları yoğunluk nedeniyle durumu gerçekten acil olan hastalara müdahalede zaman kaybı yaşanmasına ve sorunların oluşmasına neden oluyor. Balıkesir Devlet Hastanesi Başhekim Yardımcısı Dr.Ahmet Köse hastane acil servisine günde ortalama 900 hastanın başvurduğunu hafta sonları ise bu satının bine ulaştığına dikkat çekerek “Bu hastaların çoğunluğu 16-24 saatleri arasında bize gelmektedir. Gün içerisinde saat 16’ya kadar baktığımız hasta sayısı 2250- 300 civarında iken geri kalan hastalarımızın yoğunluğunu 16 ile 24 saatleri arasındaki hasta gurubumuz oluşturuyor. Bu nedenle geceleri acilde daha yoğun bir şekilde hizmet vermeye çalışmakta. Biz bu hizmeti kesintisiz ve etkin bir şekilde yürütebilmek için triaj dediğimiz bir tabloya göre yürütüyoruz. Burada hastalarımızı sınıflandırıyoruz sarı, kırmızı ve yeşil guruba ayırıyoruz. Kırmızı hastalar bizim için bekletilemeyecek ve hemen müdahale edilmesi gereken gurubu oluşturuyor. Sarı gruptaki hastalara müdahale edilmesi gerekir ama bunlar bekletilebilir hastalardır. Onlar durumlarına göre yarım saat ile 1 saat arasında bekletilebilecek guruptur. Yeşil gurup ise hastaların ayakta gelip poliklinikte muayene olabilecekken acilimizdeki yoğunluğu arttıran gurup olarak değerlendirebiliriz. Bunlar bir sonraki günü bekleyebilir aile hekiminde ertesi gün muayene olabilir. Bizde özellikle yeşil hasta gurubunu  boğaz ve baş ağrısı gurubu oluşturmaktadır. Biz burada triajlarda eğer hastanın tansiyonuna bağlı bir baş ağrısı varsa onu öncelikli guruba sokup muayenesi için yönlendirmesini yapıyoruz. Bir hastanenin acil servisine yaklaşık olarak gerçek anlamda acil günlük 15-20 kişiyi geçmez”dedi.

Hastaların hepsi öncelik istiyor

Balıkesir Devlet Hastanesi Acil Servis Sorumlu Hemşiresi Hülya Kaçıcı acil serviste görev yapan tüm sağlık çalışanlarının hepsinin eğitimli olduğunu belirterek “Buradaki arkadaşlarımızın hepsi sertifikalarını almış ve hastaların öncelik derecesini belirlemek için buradalar. Her yıl eğitimleri 6 ayda bir tamamlanıyor. Yaşadığımız en büyük zorluk hastaların hepsi acil servise geldiklerinde kendilerinin acil olarak kabul edilmesini istiyor, hepsi öncelik istiyor. Bu konuda çok zorluk çekiyoruz. Tabiki bizim için hastaların hepsi öncelikli, biz bu aciliyeti ayırmak zorundayız ki onlara daha iyi hizmet verebilelim. Bu konuda çok zorluk çekiyoruz en büyük sıkıntımız bu aslında”şeklinde konuştu.

Benden sonra gelen hasta, benden önce giremez

Balıkesir Devlet Hastanesi Acil Servis Acil Tıbbi Teknisyeni Kadriye Demir ise “Triaj da biz hastalara öncelik verirken bekleyemeyecek olan hastaları ayırmak için biz burada bulunuyoruz. Bekleyemecek olan hastalara öncelik veriyoruz bunu yaparkende yaşadığımız sıkıntı, diğer hastaların sırayla alınmasını istiyorlar. Biz bu şekilde yaparsak bekleyemeyecek hastaya sıkıntı yaşatırız. Bunun için hastalar için buradayız, bekleyemeyecek hastaya öncelik vermek için buradayız. Bu konuda da eğitim aldık kriteleri var hastayla ilgili. Yaşadığımız zorluk herkes sırayla alınmasını istiyor benden sonra gelen hasta benden önce giremez diyor.Ama biz burada ayırıyoruz öncelik veriyoruz hastaya. Durumu daha kötüyse onu daha önce almak durumundayız”dedi.

 

Acil Servisde görevli hemşire Dilek Tumar “Acil servis açık bir alan ve çok sıkıntılı, gelen hastaların tölerans seviyeleri çok düşük olduğu için ve hasta olarak geldiği için bizleri zaman zaman farklı algılayabiliyor. Ama hastalarımızla iletişimimizin çok iyi olduğunu düşünüyorum. Bizler acil servis tecrübesiyle hastanın ve yakınının tolerans seviyesini düşük olduğunu algılayarak bizler o an susmayı tercih ediyoruz. Ya da hayat kurtarma esnasında çok ciddi hakaretlere maruz kalabiliyoruz. Anlayabiliyoruz, anlamaya çalışıyoruz. Sonrasında hasta hasta yakını gelip bizden özür dileyebiliyor”.

ETİKETLER :
Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer SAĞLIK haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -

TRT Spor Haberler

Ayrıntılı Puandurumu Tablosu
Birlik Gazetesi
GÜNDEM
SPOR
SİYASET
EĞİTİM
DÜNYA
Balıkesir Web Tasarım