Bazı ünlü İş Adamlarının Başarı Hikayeleri ve Sırları 06.04.2018


Bu makale 2018-04-06 16:26:55 eklenmiş ve 2277 kez görüntülenmiştir.
Nuray ARSLAN

Dünyada binlerce proje içinden sıyrılıp büyüyen proje ve girişimlerin zirveye çıkma hikâyeleri herkes tarafından merak edilmektedir. Birçok insan bu büyük ve dünyaya mal olmuş girişim ve başarı hikâyelerinin altında sihirli bir formül veya ilahi bir dokunuş olduğunu düşünür. Hiçbir başarı tesadüf değildir ve eğer fikrinizde “inanç” varsa sonuç mükemmel olacaktır. “İnanmak, başarmanın yarısıdır” sözü aslında bütün her şeyi özetlemektedir.

 

Sürekli değişen ve gelişen bilgisayar ve internet dünyasında, bu değişimlere ayak uydurmaya devam eden ve bu döneme damgasını vuran ünlüler var. Bu ünlüler gizli formüller kullanmak yerine yaptıkları işe karakterlerini yansıtarak başarıya ulaştılar. Kurdukları şirketlerle internet dünyasında çığır açan girişimci ve onları başarıya götüren karakter özellikler

xxx

Steve Jobs / Apple, NeXt, Pixar

Jobs 2005’te Stanford Üniversitesi’nde yaptığı meşhur konuşmasında yeni mezun olacak gençlere “kararlılık” hakkında bol bol öğüt vermişti. 1980’lerde kendi kurduğu şirketi Apple’dan nasıl kovulduğunu ve yaşadıklarını şöyle özetledi; “30 yaşındaydım ve kapı dışarı edilmiştim. Endişe, bir girişimcinin hayatında olmazsa olmaz hislerden biridir, fakat kurduğum şirketin tepesindeyken alaşağı edilip şirketi başkalarının elinde görmek gibisi yok.”

Yaşadığı çaresizliği “iCon” adlı kitapta intihar planları yaptığını açıklayarak dile getirmişti. Çoğu insanın vazgeçeceği noktada Steve Jobs’ın kararlılığı ortaya çıktı. O zamanlar sıradan bir şirket olan NeXt ve Pixar’ı oldukça yüksek noktalara taşıdı. Ve daha sonrada zor durumda olan Apple’ın başına geçerek şirketini zirveye oturttu. Steve Jobs’un açık formülü tam olarak “kararlılık”tı!

xxx

Sergey Brin ve Larry Page / Google

Google’ın kurucularından olan bu iki genç para peşinden koşan iş adamları değildi. Sadece iyi bir arama teknolojisi oluşturmak isteyen iki hackerdı. Yapılandırdıkları Google’ın nasıl sonuçlanacağı hakkında en ufak bir fikirleri yoktu. İçlerinde sadece yeni bir şey üretme ve üst düzey bir teknoloji geliştirme isteği vardı. 90’larda popüler olan ve ağırlığını piyasa koymuş olan Yahoo ve Lycos gibi birçok arama motoru zamanında ciddiye almadıkları Google tarafından sönük bırakıldı ve Google’ın bindiği treni çoktan kaçırdılar. İkili, Google AdWords açılana kadar yeterince para kazanamadı fakat kendilerini adadıkları amaç ve sabırla internet devriminin rol sahibi oldular.

xxx

Aaron-Patzer-Mint

Büyük koltuklar, geniş bir ofis, pahalı mobilyalar büyük bir şirketin olmazsa olmazı gibi görünebilir. Mint.com’un kurucusu Aaron Patzer ise bu ‘ihtişam’ efsanesini çürütmekte oldukça başarılı. Tutumlu ve sade karakterini çalışma hayatına da yansıtan Patzer, açtığı internet sitesiyle internet dünyasında bir ilki başardı. Mint.com ziyaretçilerine bütçelerini denkleştirmek için çok kolay ve ucuz bir yol sundu. Patzer, 90’larda kullanıcılarını oldukça zarara uğratan benzer sitelere tutumluluk dersi verdi. Mint.com’un 2009 kârı 170 milyon dolar olarak açıklanırken Patzer’ın tutumluluk politikası meyvesini vermiş gibi görünüyor.

xxx

Mark-Zuck-Facebook

Genelde insanlar, yaptıkları girişimler başarılı olduktan sonra rahat oda ve koltuklarında yakaladıkları zaferin tadını çıkarmayı severler. Normal olarak başarıya ulaşmış çoğu projede değişiklik yapmak için genelde korkulur. Bu algının en büyük düşmanlarından birisi Mark Zuckerberg olmalı. Açıldığı günden beri sürekli değişen ve gelişen bir platform olan Facebook, hala da başarısını kat kat artırarak yoluna devam ediyor. Dünyanın en büyük firmalarından biri olan Facebook’ta kendine ait bir oda ve masası olmayan Mark’ın başarısı tesadüf olamaz.

xxx

Tim-Ferris-Four-Hour-Work-Week

Girişimci Tim Ferris, Four Hour Work Week (4 Saatlik Çalışma Haftası) adlı kitabıyla girişimcilere yeni bir iş kültürü aşıladı. İnsanların kişisel yaşam zamanlarını hafta sonu ve tatillerini sıkıştırmasını eleştiren Ferris, yaşamak istediğimiz yaşamı bugün yaşamak için çalışmayı öneriyor. Bu konudaki püf noktayı para kazanmak için daha mücadele, daha fazla sistemler kurmak olarak gösteren Ferris’e göre sadece istediği yaşam tarzını sürdürenler başarılı olabilir. Ferris amacı, bol boş zaman yaratıp tembellik yapmak değil, zamanı yapmak istediği şeylerle doldurmak olarak tanımlıyor. Spor aşığı olan Ferris, yaptığı tüm işlerini sporla harmanlayarak yapıyor ve oldukça başarılı olduğu kaçınılmaz bir gerçek.

xxx

Chad-Hurley-Steve-Chen-ve-Jawed-Karim-YouTube

Bu üç kafadar, mühendislerin en ünlü tabirlerinden biri olan “KISS” (keep it simple, stupid – basit olsun, salak) deneyimini en iyi anlayanlardan. Sadece kendi videolarını yüklemek için oluşturdukları platform sadelik ve basit arayüz sayesinde bugün en çok tıklanan siteler haline geldi. Büyük hayaller kurmadan yola çıkan bu girişimciler, basitliğin çekiciliğinden yararlanarak bugün en çok ziyaret edilen sitelerden birini kurdular. Ve Google 2007 yılında bu sade ve basitlik için 1 Milyar ücret ödedi ve kendi bünyesine kattı.

xxx

Paul-Graham-Viaweb

İnternette iş başarısı hakkında kitap yazabilecek biri varsa bu kişi Paul Graham'dan başkası olamaz. Graham, bugün birçok yeni kurulan internet şirketine başlangıç sermayesi sağlayan bir girişimci, Y Combinator şirketinin kurucu ortağı. 1995 yılında Viaweb'i kurduğunda tek amacı, teknolojiyle barışık olmayan girişimcilere internet üzerinde mağaza açmayı ve bu mağazayı yönetmeyi sağlayan bir servis sağlamaktı. Viaweb, başarılı servisler sağlayarak 1998'de Yahoo tarafından 45 milyon dolara satın alındı. Graham’ın deneyimlerinden çıkardığı sonuç ise "insanlara sadece istedikleri şeyleri sun ne azı ne fazlası"

Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -

TRT Spor Haberler

Ayrıntılı Puandurumu Tablosu
Birlik Gazetesi
GÜNDEM
SPOR
SİYASET
EĞİTİM
DÜNYA
Balıkesir Web Tasarım