YİNE TEKNOLOJİ 30.04.2018


Bu makale 2018-04-30 13:30:31 eklenmiş ve 568 kez görüntülenmiştir.
Aslan TORUN

 

Günümüz teknoloji  çağı.

      Teknoloji sayesinde ulaşımın haberleşmenin ve bazı günlük işlerimizi kolaylıkla yerine getirilmesinin ne kadar rahat ve basit bir şekilde  teknolojiden nasıl  faydalanıyorsak, birde bu teknolojinin bize getirisi kadar,  bizden neleri alıp götürdüğünü pek fazla önemsemiyoruz. Evet teknoloji,  cep telefonu, internet biz insanlar için çok faydalıdır,  her işimizi kolaylaştırdı, haberleşmeden, alışverişe, ulaşımdan birçok yerde kuyruklarda beklemekten,  zaman kaybından ve  daha pek çok sıkıntıların giderilmesi ve günlük işlerimizin kolaylaşmasını hep teknoloji sayesinde olmaktadır. Ancak dediğim gibi bu teknolojiden faydalanırken feda ettiğim maddi ve diğer kayıpları da göz ardı etmememiz gerekmektedir.Örnek olarak cep telefonunu ele alırsak artık günümüzün ve hayatımızın vaz geçilmez bir parçası haline gelmiştir.Başta haberleşme olmak üzere günlük  hayatımıza öylesine girmiş ki hiçbir şekilde vazgeçilmez hava gibi, su gibi, yediğimiz ekmek gibi  bizimle bütünleşmiştir. Ülkemizde her geçen gün cep telefonu kullanan kişi sayısı da artmaktadır.Bir gazetede okuduğum kadarıyla  dünyanın ilk dijital operatöru olan Turkcell,  ülkemiz de cep telefonu kullananların içerisinde yüzde 47 e ulaşmış olup, gelir ve kar payı oranında 2018 yılının    ilk üç ayında rekor bir rakama ulaşarak gelirine gelir  katmıştır.Fazla detaya gitmeden bunun nasıl olduğunu izah etmek için kendimden örnek vermek istiyorum,  ben yıllardır Turkcell telefonu kullanmaktayım en son geçen yıl faturalı olarak kullanmaya başladım ve ayda sadece 20 TL bir ücret ödemekteydim,  geçen gün telefonuma gelen bir mesajım da son Nisan ayı faturamın 58 TL olduğunu gördüm. Merakla bayiye gittim ve yapılan kontrolde benim bir yıllık anlaşmam bittiğinden, benim de yeni bir anlaşma yapmadığımdan aylık 20 TL. olan faturalı hattımın ücreti otomatik olarak 58 TL çıkmış.Bana anlaşmak için bir haber bile  vermeden,  benim daha onayım alınmadan yüzde yüzün üzerinde bir zam yapmışlar. Ben de itiraz ettim ve benim telefonum da oğlumun üzerine olduğu için onun gelmesini ve durumun onun incelemesinden ve  yeni bir anlaşma yapmasından sonra düzeleceğini söylediler.Bu düpedüz müşteriyi deyim yerindeyse kazıklamaktan başka bir şey değildir.

     İkinci anlatacağım olay ise internetle ilgilidir.Bilindiği gibi ülkemizde pek çok kişi cep telefonu olduğu için ev telefonlarını kapattırdılar.Ben ise başından beri ev telefonumu hiç kapattırmadım. Bundan bir ay önce bir telefon geldi ve beni İstanbul dan Türk Telekom Genel Müdürlüğünden arayarak ayda sadece 15 TL ye evime internet bağlayabileceklerini ve bunun da sınırsız olarak kullanabileceğimi söylediler.Ben de bu şartların çok cazip ve uygun olduğunu düşünerek kabul ettim ve gelip bağladılar. Daha ben birkaç gün kullanmadan bana sınırsız hizmet sunacağını kullanacağımı söyledikten iki gün sonra yine bir telefon ve benim aldığım 15 TL.lik internetin yeterli olmayacağını söyleyerek 25 veya 40 TL.lik bir tarifeye geçmemin daha iyi olacağını söylediler. Bende- daha interneti yeni aldığımı ve 15.TL. lik anlaşmanın bana yeteceğini söylememe rağmen ısrarla anlaşmamı değiştirmemi ve ücretin artırılmasını istediler.Hem bağlarken  sınırsız olduğunu söylüyorlar hem de ısrarla daha kullandığımda, bana yetip yetmediğini anlamadan, bilmeden beni kandırmaya çalışıyorlar.Baktım ısrar ediyorlar ben de-yeter hanımefendi dedim ben bunu biraz kullanayım eğer yeterli olmazsa sizi ararım ve yeni bir anlaşma, yapar ücretini artırırız diye telefonu kapattım.Yani resmen  müşteriyi aldatmaktan başka bir şey değil yaptıkları.

    Üçüncü anlatacağım olay bankalarla ilgili.Yine okuduğumuz ve dinlediğimiz haberlere göre devamlı hangi bankanın hangi ay veya yıl daha fazla kar ettiğini veya daha fazla kazandığını görüyoruz.Hangi bankaya giderseniz gidin bilhassa maaşını aldığınız ve sizin sırtınızdan binlerce lira kazandıkları halde en yakın bir yere bile ufak bir havale bile gönderecek olursanız  hemen ücret alıyorlar. Bu işlemi bankanın içinden yaparsanız ücret daha fazla oluyor, dışarıdan ATM den yaparsanız ücret biraz daha az oluyor ama yinede yaptıkları hizmetin karşılığı aldıkları ücret çok fazla. İşin bir başka yönü de içeride fazla para vermeyip dışarıdan bu işlemi yapmayı çoğu kişiler beceremiyor, ya yanlış yapıyor veya o an orada bulunan bir gencin yardımını almak suretiyle bunu yapmaya çalışıyor, bu da müşteri için zor ve sıkıntılı oluyor.Bu işlem içeriden daha uygun şartlarda yapılsa daha iyi olmaz mı.Önceleri bazı bankalarda  bu işlemlerin yapılmasında veya bilhassa yaşlıların maaş çekerken sıkıntı  yaşamamaları için dışarıda görevli bir memuru oluyordu şimdi onu da kaldırdılar. Sıkıntılar bitmek bilmiyor.Yani anlayacağınızı bankalara elini veren kolunu kurtaramıyor.

    Teknoloji dedik buraya geldik.İyi mi yaptık kötümü yaptık ben ona da tam olarak karar veremiyorum.Daha bakalım ne teknoloji  harikaları göreceğiz, ama teknoloji mi kazanacak yoksa biz mi onu da zaman gösterecek. Sağlık ve esenlik dileklerimle.Em.Sağ. Yazar Aslan TORUN

Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -

TRT Spor Haberler

Ayrıntılı Puandurumu Tablosu
Birlik Gazetesi
GÜNDEM
SPOR
SİYASET
EĞİTİM
DÜNYA
Balıkesir Web Tasarım