RAMAZAN AYI-2 25.05.2018


Bu makale 2018-05-25 09:42:00 eklenmiş ve 826 kez görüntülenmiştir.
Aslan TORUN

 

Bugün Ramazanın 9. Günü. Yani üçte biri geçti. Sayılı gün ne olacak. Yeter ki Allah sağlık sıhhat versin ve bizi bayrama ulaştırsın. Allah inşallah o günleri de gösterir.

   Efendim yine ramazanla ilgili yazmaya devam ediyoruz. Yüce dinimiz İslam ibadetlere ne kadar önem vermişse bir o kadar da ibadetleri yerine getirirken büyük kolaylıklar sağlamıştır. Bu kolaylıkların başında da sağlığımız gelmektedir. Çünkü dinimiz sağlığımıza da büyük önem vermektedir. Oruç tutarken veya diğer ibadetleri  yerine getirirken eğer sağlığımız tehlikeye  girecekse orucu kazaya bırakabileceğimizi ve diğer ibadetlerde de buna benzer kolaylıklar sağlamıştır.Ancak dinimiz böyle kolaylıklar sağlamışken en küçük bir rahatsızlığı bile bahane ederek oruç ibadetini ihmal edenlerde vardır. Basit bir tansiyon rahatsızlığını ve ufak bir mide ağrısını bahane edip bu sevabı çok büyük olan ibadeti ihmal edenler vardır.  Halbuki Peygamber Efendimiz ne diyor-Oruç tutun ki sıhhat bulasınız-diyor. Zaten yüce dinimiz İslam bize hangi ibadeti yapmamızı istemişse ve hangi şeyi de yasaklamışsa mutlaka ve mutlaka bizim sağlığımız, iyiliğimiz ve huzurlu yaşamamız içindir.

  Efendim, ben birkaç hastalık için günde 3-4 tane ilaç almam gerekiyor. Ve en önemlisi de geçen yıl ramazan arifesinde anjio oldum ve kalp damarlarımdan birine stent takıldı. Ben çocukluğumdan beri hiç orucumu bırakmadım. Bu  şartlarda hangi doktora veya hangi hocaya sorsam orucumu tutmayıp kazaya bırakabileceğimi  söyleyeceklerini iyi tahmin ediyordum. Ama ben kimseye bir şey sormadım. Çok mecbur kalmadığım sürece orucumu bırakmak istemiyordum. Oruç başlamadan bir gün önce Allahıma  şöyle bir duada bulundum-Allah ım beni yaratan, beni büyüten ve beni bu yaşa getiren Sensin. Bana bazı ufak hastalıklarla beraber bu sağlığımı da veren Sensin.Ben sırf Senin rızan için, Sana kulluk borcumu yerine getirmek için oruç tutmak istiyorum. Sen benim kalbimi ve halis niyetimi biliyorsun. Allahım Sen bana sağlık ve kolaylık ver dedim.Ve geçen yıl çok rahat bir şekilde orucumu tuttum.Bu yılda orucumu tutuyorum. Allah ıma çok şükür gerçekten bugün 9.gündeyiz en ufak bir ne sıkıntı, ne zorluk ne de rahatsızlık duymadım. Aksine ramazandan önceki durumumdan şimdi daha iyiyim. Yalnız iki şeye çok dikkat ediyorum. Birincisi ilaçlarımı iftarla sahur arasında çok düzenli bir şekilde almaya çalışıyorum. İkincisi de iftardan başlayarak sahur sonuna kadar en az on bardak su içmeye dikkat ediyorum. Diğer başka dikkat ettiğim şeylerin yanında okuyucularıma  acizane bir şekilde dikkat etmeleri gereken birkaç ufak tavsiyelerde bulunmak istiyorum.

1-Orucu hurma ile açın.Tam bir enerji kaynağıdır.Kan şekerini dengeli bir şekilde yükseltir ve ayarlar.

2-Sahursuz oruç olmaz.Vücudun fizyolojik dengesini korumak için hafif fakat tok tutan yiyecekler yenmelidir.

3-Çorba tokluk hissi verir. Uzun süre aç kalan mideye birdenbire yüklenmek zararlı  olabilir. İftara mutlaka çorbayla başlanmalıdır.Sonra biraz ara verilip diğer yemekler yenilebilir.

4-Hızlı yemek şişkinlik yapar. Çorba yavaş içildikten sonra biraz ara verip ağır bir şekilde ve yiyecekleri iyice çiğneyerek yemek en sağlıklısıdır.

5-Baklava yerine güllaç yiyin. Ağır hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar daha sağlıklıdır.

6-Daha az pide yenmelidir. Orucun verdiği açlıkla pideye çok fazla yüklenilmesi  fazla kilodan başka bize bir şey kazandırmayacaktır. Mümkün olduğu kadar az tüketilmelidir.

7-Oruç tutarken susmamak için. Gün içinde içemediğiz suyu iftarla sahur arasında bol olarak içilmelidir.

8-Her akşam yarım saat yürüyün. İftardan sonra ki yapılacak yürüyüş hem kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlar hem de yediklerimizi sindirmeye yardımcı olur.. Teravi için uzak camiler tercih edilebilir.

9-Bazı yiyecekler iyi enerji verir.Sert kabuklu yemişler iyi enerji verebilir.Ceviz, badem ve fındık gibi.

10-Sahura kadar oturmayın. Bazı insanlar uykum bölünmesin diye sahura kadar oturuyor sahur yapıp öyle yatıyorlar, bu da uyku düzenini bozuyor, sahurdan önce mutlaka en az  bir buçuk saat uyumak lazımdır…Sağlık tedbirleri saymakla bitmez. Herkese sağlıklı ramazanlar. Esen kalın.

Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -

TRT Spor Haberler

Ayrıntılı Puandurumu Tablosu
Birlik Gazetesi
GÜNDEM
SPOR
SİYASET
EĞİTİM
DÜNYA
Balıkesir Web Tasarım