BABA-EVLAT 20.06.2018


Bu makale 2018-06-20 10:43:12 eklenmiş ve 348 kez görüntülenmiştir.
Sıtkı ŞEREMETLİ

 

     Bir bayramı daha geride bıraktık. Sevinçle, mutlulukla geçen günler; kimileri için de üzüntülü ve hüzünlüydü… Bu duygulara maalesef her bayramda olduğu gibi büyük acılar da ortak oldu. Sevdiği ve özlediği insanlara kavuşmak için acele edenler daha gidiş yolunda bunu gerçekleştiremeden yakınlarına büyük acılar yaşattılar. Yakınlarına bayram zehir oldu. Milyonlarca insan bayram için bir yerden başka bir yere seyahat etti. Bu yolculukların birçoğu özel araçlarla yapılıyor. Bu yıl tatil uzun olmamasına rağmen yine de yoğunluk vardı. Bayram sabahı memleketlerinde olanlar üç günü geçirdikten sonra yine yollara koyuldu. Bu defa da sevdikleriyle üç güzel gün geçirenlerden bazıları maalesef bu defa dönüş yolunda talihsizlikler yaşadılar. Yakınlarına kara haberler gitti. Hepimizi üzen ve hemen hemen her bayramda yaşadığımız trafik kazaları bu bayramda da görüldü.

     Maalesef, alınan tüm tedbirlere rağmen, mevsimsel koşulların dışında ani gelişen meteorolojik olaylar, yol kenarlarına ve tesis girişlerine hatalı park veya duraklamalar, yorgun ve dikkatsiz araç kullanımı, yol koşullarına uygun olmayan lastik kullanımı, yaya geçiş önceliklerine dikkat edilmemesi gibi nedenlerle 4 günlük bayram tatili süresince meydana gelen kazalarda 69 kişinin hayatını kaybettiği açıklandı, yetkililer tarafından…

     Bu yılki kaza ve ölen sayısında geçmiş yıllara oranla bir azalma olduğu da belirtiliyor açıklamalarda. Ama 69 can az mı diye sormak lazım. Peki bu kazalar, bayram dolayısıyla mı oluyor? diye bir soru geliyor aklıma. Kaza sayısının artışı için evet diyebiliriz. Ama kazanın olmasıyla ilgili olarak söylenmesi gereken birçok söz var elbette. Çünkü özellikle bayramlarda alınan tedbirler aşırı artıyor. Tedbir var, o halde niye oluyor kazalar derseniz, işte yukarıda yetkililer sıralamış ben de yazdım. Karayollarında o anda olan araç sayısı arttıkça kaza oranı da yükseliyor. Yani zaten bayramların dışında da sürekli kazalar oluyor ve bunların çoğu da biz sürücülerin hatalarından kaynaklanıyor. Artık trafik yoğunluğunun çok olduğu hemen hemen her yerde bölünmüş yollar var. Tıkanma olması çok fazla kaza nedeni olmuyor gibi geliyor bana… Çünkü o anlarda zaten trafik adım adım işliyor. Yoğunluk ve akan trafik olduğunda yukarıdaki nedenler de işin içine girdiğinde kaza sayısı artıyor. Yukarıdaki nedenlerin de çoğu sürücü odaklı. Yani her şey biz sürücülerde başlıyor ve bitiyor. 

     Bu bayram alınan tedbirlerin öyle az buz olmadığını görüyoruz. Bakın İçişleri Bakanlığı, 13-18 Haziran'da 6 gün süreyle alınan tedbirleri şöyle açıklamış: “Bayram süresince karayollarında 24 saat esasına göre yaklaşık 70 bin trafik personeli görev yaptı. 227 personel yolcu olarak 454 otobüsü habersiz denetledi. Bu yıl ilk kez 32 polis başmüfettişi karayollarında alınan tedbirleri yerinde denetleme görevini üstlendi. Bayram süresince vatandaşlara karayolu trafik güvenliğinin önemini anlatan SMS’ler gönderildi. Ayrıca, Yandex navigasyon uygulaması üzerinden ülke genelinde sürücüler tarafından bilinmesi gereken 50 adet kritik kaza noktası hakkında güzergâh üzerinde anlık bilgilendirmeler yapıldı. Trafik yoğunluğu olan 6 ilde helikopter ile 31 saat süreyle, drone ile 6 saat, ayrıca 46 ilde 340 saat drone ile akan trafik havadan izlenerek denetlendi. Trafik yoğunluğu ve kural ihlalleriyle ilgili trafik ekiplerine anında bilgi aktarıldı.”

     Bakanlık bu tedbirlerle bu yıl kazaların biraz azaldığını belirtiyor. Evet, devlet önce tedbirlerini arttırarak alacak. Ama son söz: “İlle de dikkat-dikkat-dikkat diyoruz…

Yorumlar
Adınız :
E-Mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik :
Değiştir  
Toplam 0 yorum. Tüm yorumları okumak için tıklayın.
Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Döviz Kurları
Arşiv Arama
- -

TRT Spor Haberler

Ayrıntılı Puandurumu Tablosu
Birlik Gazetesi
GÜNDEM
SPOR
SİYASET
EĞİTİM
DÜNYA
Balıkesir Web Tasarım